Saturday, December 11, 2010

DEMI MASA

masa merupakan aspek penting didalam kehidupan kita.sebagai hamba Allah yang bertanggungjawab serta amanah, kenalah mempergunakan masa yang ada kepada perkara-perkara kebaikan.



elakkan daripada melakukan perkara-perkara yang BUANG MASA! hari ini kita lebih suka abiskan masa diwarung-warung kopi, lepak-lepak di MALL,seronok-seronok, hiburan tanpa henti, sukan tanpa sempadan,dan bermacam-macam lagi perkara yang mana menyebabkan kita lupa akan tujuan sebenar kita hidup dimuka BUMI ALLAH S.W.T ini.



wal 'asr! (Demi masa) menyeru pada diri sendiri dan juga teman-teman agar abiskan masa dengan perkara-perkara yang boleh tingkatkan IMAN sera diri kita kepadaNYA. jangan biarkan kita terkejar-kejar dengan masa, akan tetapi biar masa terkejar-kejarkan kita.



anda boleh pilih? MASA untuk FULL of TAKWA or FULL of damages our IMAN! pilihan diTANGAN-tangan anda. tetapi harus dingat, tangan itu pinjaman daripada ALLAH. so jangan salah guna tangan. pilih jalan yang benar! Insyaallah you find you way. Way to ALLAH s.w.t.

No comments:

Post a Comment

Perlu pandangan dari anda semua

Followers