Wednesday, December 15, 2010

STRESS AKU


Arghhhhhhhhh!!!! Stres AKU!

Pada hari ini bila kita stress, kita akan cuba cari pelbagai kaedah untuk menghilangkan stress yang tersangkut mahupun bersarang didalam fikiran kita. cuma bezanya, kaedah yang digunakan dalam menghilangkan stress sama ada syarak atau pun tidak.

mari kita cuba lihat kaedah-kaedah manusia pada hari ini menghilangkan stress:


nah ini aksi pun boleh hilangkan stress. kenapa? yalah dah ni cara yang dia ada. paling tidak pun jatuh lalu tidak sedarkan diri, maka dengan itu lesap lah segala masalah dan juga stress.

dengan cara begini pun boleh juga. menari sampai lupa akan segala-galanya. lepas itu esok pagi datang lagi masalah, menari lagi. begitu lah seterusnya.tapi masih juga buntu2 dan tidak jumpa jalan penyelesaian pun.



itu lah dia antara-antara aktiviti yang bagi mereka dapat selesaikan masalah stress. akan tetapi mari kita cuba guna kaedah ini pula, mana lah tahu lebih efektif dan berkesan:


bila kita stress atau dilanda masalah, mari kita banyakkan meminta petunjuk daripada Allah s.w.t, banyakkan zikir, tingkatkan ibadah dan senantiasa tawakkal kepadaNya. Insyaallah dengan cara ini hati lebih tenang dan lebih yakin untuk menghadapi masalah yang kita alami. Semoga kita dapat cari jalan2 yang syarak untuk menghilangkan STRESS yang kita hadapi. Jangan terlalu cepat mengambil jalan-jalan yang mudah sehinggakan merugikan diri kita di DUNIA mahupun di AKHIRAT kelak. Fikir-fikir kan lah ia dengan penuh penghayatan sebenar!

1 comment:

  1. Aku pakai ya gambarmu buat http://separonyolong.blogspot.com/2011/02/ini-bukan-di-jalan-biasa.html thx

    ReplyDelete

Perlu pandangan dari anda semua

Followers