Monday, April 11, 2011

SAYA SUKA FORMULA INI


Alhamdulillah, sekali lagi saya mengucapkan rasa syukur kepada Allah s.w.t kerana masih diberi ruang untuk beramal dan mengumpul pahala.

Setiap hari, pasti kita akan dilanda masalah. Dan saya yakin,semua hamba Allah yang bergelar manusia pasti akan ada masalah. Apa yang ingin saya kongsikan ialah, berkenaan dengan formula manusia pada hari ini mengatasi masalah.

Dahulunya saya pelajar, so member-member saya mempunyai kaedah tersendiri dalam mengatasi masalah mereka? Akan tetapi, jalan penyelesaian yang dibuat hanya bersifat sementara, dan tidak boleh selesai pun. 

Antara cara yang paling famous bila ada masalah, pegi keluar jalan-jalan dekat mana-mana lah asal boleh lupakan masalah. Pegi mall atau pusat hiburan, merupakan tempat yang sinonim lah bagi member-member saya release they problem's. Unfortunately guys, bila dah abis enjoy, hang out, fun's, their problem's still tak selesai-selesai.

Ada sesetengah member saya, nak kurangkan masalah, rokok? Rasanya saya tak perlu nak hurai kenapa rokok? Bagi yang merokok mesti dia tahu. 

Ok guys, tidak kira lah apa sahaja solution yang anda semua ambil, itu cara anda rights? Cuma satu sahaja saya nak sentuh, apa sahaja formula yang teman-teman guna, biar lah syarak dan tidak membelakangi ajaran islam. Member-member's yang dah 20 keatas, or student IPT sudah pun boleh fikir. Jangan terlalu cepat berpuas hati dengan apa yang kita ada sekarang, WHY? belum tentu Allah s.w.t berpuas hati dengan apa yang kita ada, bahkan mungkin tidak redha dengan kita.

Semoga kita boleh mengambil jalan penyelesaian atau formula didalam kitab Allah Al-Quraan dan juga sunnah Rasulullah s.a.w dalam menyelesaikan our problem's. Ini kerana tidak ada lagi formula yang terbaik selain 2 sumber ini.

Wallahu'alam, maafkan saya abang, adik,kakak, pakcik dan makcik kalau bahasa saya kurang menyenangkan dan tidak sedap dibaca. Sekadar untuk berkongsi dan mudah-mudahan boleh menjadi platform untuk kita semua update ourself. Sekian, wassalam.

No comments:

Post a Comment

Perlu pandangan dari anda semua

Followers