Friday, August 5, 2011

MASIH ADA WAKTU

Salam semua teman-teman yang sudi lalu mahupun singgah di BLOG 360 darjah ini.

Alhamdulillah, di pagi jumaat yang penuh dengan rahmat ini semoga sahabat-sahabat terus menerus bersyukur dengan setiap hembusan nafas yang kita hembuskan. Saya yakin, peringatan seperti ini sudah banyak kali di baca mahupun di dengar di mana-mana laman web @ blog yang berbentuk islami. Hakikatnya teman-teman, "ingat-memperingati" merupakan elemen terpenting dalam kehidupan kita. Sebagai manusia, sudah pasti kita akan buat silap dan sering terlupa. Ditambah pula dengan masa sekarang kita disajikan dengan pelbagai jenis elemen yang merosak tangan, mata dan juga HATI kita.

Jika elemen negatif ini dibiarkan sahaja tanpa ada peringatan (elemen positif) sudah pasti kita tidak akan beriman dengan Allah SWT. Baik lah, saya terus sahaja kepada point yang ingin saya sampaikan:
Tajuk lagu @ video ini ialah "Masih ada waktu"

Ya, ayuh kita bercerita akan waktu yang masih ada ini. Saat waktu kita masih lagi diberi kesempatan untuk hidup. Saya ringkaskan lagi, teman-teman semua ayuh kita manfaatkan masa yang kita ada ini dengan menyiapkan bekalan untuk di bawah menghadap Allah SWT kelak. Sebagai seorang anak muda, saya juga ingin ENJOY, FUN, SOSIAL dan berkelakuan seperti anak muda yang lain. Akan tetapi hakikat hidup ini bukan untuk itu sahaja. Hidup kita di dunia ini hanya lah sementara dan sebagai tempat untuk kita mengumpul bekalan sebagai bonus kita di akhirat kelak (kekal abadi).

Apa lah nilai hidup kita ini teman-teman, apabila kita balik bertemu Allah SWT dengan tangan yang kosong? Sedangkan kita sudah diberi nikmat yang begitu banyak. Teringat nasihat yang disampaikan oleh sahabat saya : "Sahabat-sahabat semua, apa lah nilai kita ini kalau hanya hebat di atas padang futsal (skill, speed, gol), sedangkan amal ibadah kita tidak hebat dihadapan Allah". Bukan pujian dari manusia yang kita ingin kan, tetapi syurga Allah, ya syurga Allah. Sudah pasti kita semua menginginkannya bukan? (Tepuk dada tanya iman kita)

Selagi masih ada waktu, manfaatkan lah ia teman-teman semua. Kita tidak tahu apa yang akan berlaku pada hari esok mahupun sekejap lagi? Persiapkalah diri kita (PERINGATAN UNTUK TUAN BLOG KHUSUSNYA) agar ada sesuatu yang kita bawa berjumpa Allah SWT.

Akhir penaipan saya, saya mohon maaf sekirannya artikel saya ini tidak lah sehebat artikel LANGIT ILAHI.COM. Yang mana kurang, mohon ditambah dan yang mana silap saya mohon maaf. Wallahu'alam, sehingga bertemu lagi. Wassalam...

No comments:

Post a Comment

Perlu pandangan dari anda semua

Followers