Wednesday, October 19, 2011

Power Of Words

Salam ukhwah kepada member2 yang ada diluar sana sudi melewati ruangan 360 darjah ini. Tidak ada ucapan lain yang boleh saya ucapkan selain dari "berterima kasih kepada anda".

Sedikit perkongsian ringan daripada saya berkenaan dengan "cakap-cakap". Apa dia cakap2 yang saya cuba maksudkan ialah tutur kata seharian kita. Ok saya ringkaskan, sebenarnya setiap ayat yang kita keluarkan dari mulut kita boleh mengambarkan diri kita. Ada sesetengah kita kuat bercakap, kurang dan ada juga yang tidak banyak cakap.




Apa yang saya ingin sentuh ialah, satu pengalaman dalam hidup saya apabila percakapan yang kita tidak hiasi dengan sopan dan peradapan pasti mengundang ketidakselesaan pada orang lain. Begitu juga dengan apa yang kita cakap, tapi kita tidak buat! Itu juga amat merbahaya. Allah SWT tidak suka hamba-Nya yang hanya omong kosong dan angkuh semata-mata. (Tidak perlu dipanjangkan kerana saya yakin semua jelas bukan) 

Member2 yang saya hormati sekalian, bercakap lah seiring dengan apa yang kamu lakukan. Jangan percakapan kita itu hanya kosong semata-mata dan tidak membawa apa-apa makna. Suatu hari nanti, pasti Allah akan uji apa yang telah kita keluarkan dari mulut kita sendiri. Minta dijauhkan dan semoga Allah melindungi kita dari bercakap yang kurang elok mahupun percakapan yang dihiasi dengan omong kosong @ angan2 dalam awangan.

Wallahu'alam, itu sahaja setakat ini.. Harap2 kita enjoy dalam merubah diri menjadi lebih baik dan terus baik. Mohon maaf sekiranya artikel saya ini kurang memuaskan @ ada member2 yang terasa. Akhir kalam, "LIFE MUST GO ON"

No comments:

Post a Comment

Perlu pandangan dari anda semua

Followers