Wednesday, November 16, 2011

Hargai Member Kita


Assalamualaikum...

"Macam mana hr anda? Ok Tak?" 
<Anda jawab dalam hati> Seperti biasa sy mengajak member2 yg ada utk melafazkan rasa syukur kepada Allah SWT atas segala bentuk nikmat yang kita semua perolehi. Ingat! Manfaatkan pemberian-Nya di jalan kebaikan. Bukan jalan-jalan @ jalan raya ok (kidding)

So guys, dalam kita sibuk2 pada hr ni> sy nak 1 soalan ringkas? "Ad member tak?" Kalau ada, Alhamdulillah. Sekurang-kurangnya kita berjuang di muka bumi Allah SWT ini tidak berkeseorangan. Sudah pasti kita memerlukan teman. "cop cop!" bukan teman wanita! maksud sy 'friend' @ 'sahabat' @ 'member'. So jelas la kan.

Ok. 1 saja : "Hargai lah rakan kita. Berprasangka baik lah kepada rakan kita. Jangan aniaya rakan kita. Kena sayang rakan kita. Sentiasa mengutamakan rakan kita". Ayuh kita berusaha menjadi insan yang baik disisi sahabat kita. 

So......... Cukup saja utk hr ni perkongsian sy. Akhir kata 360 ucapkan terima kasih sbb sudi singgah dan baca sekejap artikel sy. Mohon maaf kalau byk yg kurang ok. Wassalam.

3 comments:

  1. baik sangka, senang disebut-sebut.. tapi bila teruji, hanya Allah yang tahu.. macam mana nak didik hati ini?! to forgive and forget.. :'(

    ReplyDelete
  2. Itu lah proses pembelajaran... Always push diri kita utk berprasangka baik... kadang2 nak buat.... perghhhh payah... Tapi, nak tak nak kita kena juga PUSH dan terus PUSH... Dan jgn lupa mohon doa dari-NYA agar diberi kekuatan serta sifat baik sangka...

    ReplyDelete

Perlu pandangan dari anda semua

Followers