Monday, January 3, 2011

TAKUT

SALAM semua teman-teman dan selamat menyambut Tahun baru 2011. Mari kita bersyukur kehadrat Ilahi kerana dengan izinnya kita masih lagi diberi peluang menyambut tahun baru pada kali ini.
moga-moga peluang seperti ini tidaklah kita sia-siakan dengan perkara-perkara yang boleh menjejaskan "hubungan kita dengan Allah" dan juga "hubungan kita dengan manusia"

kali ini saya akan bercerita mengenai sifat TAKUT yang ada pada diri kita. biasanya kita akan takut pada HANTU, OARANG BUAT ZALIM pada kita, GAGAL, dan macam2 lagi. akan tetapi takut yang saya maksudkan pada kali ini ialah "adakah kita takut berbuat mungkar serta mengingkari perintah serta amanah Allah s.w.t" ? ataupun sebaliknya.
kalau betullah kita takut, mari kita lihat gambar ini:
REMPIT
BULI
BIADAP
bagaimana teman2? saya yakin anda tidak akan terkejut melihat gambar2 ini. WHY? zaman sekarang setakat gambar2 ni, apa kelas? ni baru sikit, belum lagi yang lain2. jadi persoalannya anak2 muda pada zaman ini lebih takut mati berbanding takut buat mungkar serta mencabar Allah s.w.t.

seolah2 jenayah serta aktiviti jahil yang mereka lakukan sudah menjadi kebiasaan dan perkara yang enjoy serta happy. kenapa kita perlu takut hantu, takut gagal, takut miskin, sedangkan kita tidak takut akan perkara jahat yang kita lakukan sehingga merosakkan hubungan kita dengan Allah serta manusia.
seperti biasa, TEPUK DAHI, TANYA DIRI SERTA IMAN mASING2. semoga tahun baru ini, kita menjadi insan yang terbaik dan gemilang di mata Allah s.w.t dan bukan dimata manusia semata-mata.

No comments:

Post a Comment

Perlu pandangan dari anda semua

Followers