Friday, May 6, 2011

AKU CINTA ALLAH



 
"Dengan Nama Allah yang lagi Maha pemurah lagi Maha penyayang" 


Bagaimana perasaan teman-teman hari ini? Mudah-mudahan kita semua didalam kasih dan cinta dengan Allah SWT. Sebut dan tulisnya mudah, namun teman-teman perlaksanaanya bagaimana?

Pada hari ini, kita disibukkan dengan bercinta. Ya, ada yang bercinta lelaki dengan perempuan (suami isteri). Yang belum lagi, jangan dicoba-coba. Dan ada juga bercinta sesama teman (teman baik). Cinta sama harta benda juga ada.

Namun, bukan cinta itu yang saya mahu kongsikan. Akan tetapi sejauh mana sudah cinta kita dengan Allah SWT. Bagaimana teman-teman, adakah anda kasih dan cinta dengan Allah SWT? (Jawab dalam HATI)

Saya yakin, teman-teman semua cinta dengan Allah SWT. Maka dengan itu, saya ingin berkongsikan satu lagu buat teman-teman. Ianya berkisar cinta kita dengan Allah SWT.


Saksikan :




Teman-teman suka tidak lagu ini? Saya bukan mahu cerita pasal lagu ini, akan tetapi dalam lagu ini ianya menceritakan tentang seorang manusia hanya berharap pada kasih Allah SWT.

Begitu juga lah dengan kita teman-teman, tidak ada sudah tempat untuk kita berharap selain daripada Allah SWT yang maha pengasih. Jangan lah kita hanya menjadi seorang yang bila ditanya "sayang Allah tak?" kita jawab sayang.... Namun hakikatnya, kita tidak mengahayati dan juga melaksanakannya. Cakap mudah, buat susah!!!

(Pesanan) "Jangan lah kita mendahulukan cinta lain selain dari cinta pada Allah. Kalau teman-teman cinta sama si Nur ke, si Ema ke mahupun siapa-siapa sahaja, jangan sampai ianya melebihi dari kita cinta dan kasih pada Allah SWT."

Wallahu'alam, penulisan ini merupakan peringatan khusus buat diri saya yang terkadang jatuh. Seperti yang saya warwarkan tadi, "tulis mungkin mudah, namun sejauh mana pula perlaksanaannya.

Yang mana terkurang, mohon ditambah. Yang mana silap, mohon juga diperbetulkan. Maafkan saya juga, andai kata saya menyinggung perasaan teman-teman. (tidak berniat sama sekali). Wassalam...

No comments:

Post a Comment

Perlu pandangan dari anda semua

Followers