Wednesday, June 22, 2011

KELUARGA BARU DENGAN HARAPAN BARU


Salam ukhwah teman-teman sekalian. Alhamdulillah, tepat 18 jun 2011, kami telah didatangi dengan kehadiran wajah-wajah baru dan juga harapan baru. Syukur kepada Allah SWT, dengan izinnya segala usaha yang kami lakukan akhirnya membuahkan hasil seramai 296 orang pelajar mendafatar di Kolej Terbaik Dunia. (KTD)


"Selamat datang" saya ucapkan pada adik-adik pelajar baru semester 1 sesi 2011/2012. Mudah-mudahan KTD menjadi tempat terbaik buat adik-adik semua. Ya, memang KTD serba kekurangan, namun ingin saya memetik kata-kata graduan KTD 2011 Stacy Binatus yang berkata "The place is not the matter but the brain is". Apa yang perlu kita semua lakukan ialah mengasah akal fikiran dan juga hati kita untuk berubah daripada kurang baik menjadi baik.


Teringat juga akan kata-kata sahabat saya En Jumat Mat Salleh, "Saya berbangga menjadi pelajar Kolej Terbaik Dunia". Begitu juga lah harapan kami semua pada adik-adik. Berbangga lah dengan apa yang telah Allah SWT tetapkan buat kita semua. Gali lah ilmu serta peluang yang ada di Kolej Teknologi Darulnaim. Akhir kalam dari saya, "Ngaji biar pandai, perangai biar jjuruh, hidup biar boleh tumpang" insyaallah.


Wallahu'alam, mohon maaf pada semua teman-teman pembaca, sekiranya artikel saya ini tidak lah begitu menarik. Mudah-mudahan "penulisan kita boleh menjadi sumbangan pada agama". Wassalam.

1 comment:

Perlu pandangan dari anda semua

Followers